Catalogusbeheer kan heel wat complexiteit met zich meebrengen die impact heeft op vele afdelingen binnen uw bedrijf. Waarom zou je dit moeilijk proces dan nog steeds willen oplossen met een eenvoudig spreadsheet programma zoals Excel?

Tijd voor het echte werk!

Een PIM (Product Information Management) systeem is het perfecte werkinstrument voor al uw catalogusbeheertaken. Een volledige productlijn aanpassen met één druk op de knop? Aangepaste toegangen en rechten voor verschillende types van medewerkers? Dat is geen enkel probleem. Makkelijk uw productomschrijvingen vertalen naar het Engels of Frans? Of course, sans soucis ;-). Snel een export maken van een greep van uw producten naar verschillende externe platformen? In een oogopslag gebeurd.

Hoe doen we dit dan precies met Akeneo?

Akeneo PIM is uw gereedschapskist om uw product info te verzamelen, te verrijken en nadien te exporteren om zo uw omnichannel initiatieven snel kracht bij te zetten.

Verzamel op een geautomatiseerde manier data vanaf eender welke bron die u verkiest. Akeneo laat toe om met eender welke databron te integreren zoals uw ERP systeem, leveranciersportalen, spreadscheets, CSV bestanden, …

Verrijk uw productomschrijvingen met marketing gegevens, technische data en media bestanden. Bewaar het overzicht over de compleetheid van uw productinfo dankzij de handige “compleetheid” widgets die Akeneo aan boord heeft.

Totale vrijheid!

U beschikt over een totale vrijheid in de manier waarop u uw producten in de markt wil zetten.

Akeneo maakt het managen van uw product team zo veel makkelijker.

Geavanceerd rechten beheer : Akeneo PIM geeft u volledige controle over de rechten en de rollen van elke gebruiker van het systeem. Of het gaat over interne medewerkers of externe freelancers, jij bepaalt zelf wat ze wel of niet kunnen bekijken of aanpassen.

Workflows : Waken over de kwaliteit van uw content is cruciaal maar een huzarenstuk om elke verrijking alleen te doen. Vandaar voorziet Akeneo in de mogelijkheid om content goed te keuren, terug te sturen voor correctie enz… dankzij de ingebouwde workflow validatie engine.

Teamwerk assistent : stelt uw teams in staat om zichzelf te managen. Uit te voeren taken staan duidelijk zichtbaar in een eenvoudig te gebruiken interface en dit gepersonaliseerd voor elk teamlid. Ook zal deze assistent regelmatig herinneringen sturen wanneer bepaalde deadlines dichterbij komen.

Catalogusbeheer wordt makkelijk!

Waarom dan juist Akeneo?

  • Makkelijk aan te leren en te gebruiken : met de enorm gebruiksvriendelijke Akeneo interface zullen uw mensen veel minder tijd aan training spenderen en meer tijd met de productinfo kunnen bezig zijn.
  • Aanpassingen op uw maat mogelijk : elk PIM project is zo uniek als het bedrijf dat de PIM gebruikt. Aanpassingen op uw maat zijn dan ook perfect mogelijk bovenop Akeneo. Induxx kan hier uw perfecte partner in zijn.
  • Gestroomlijnde workflows : van product ingave en verrijking tot zelfs volledige productie van print catalogus zal Akeneo u de juiste tools aanbieden om dit proces efficiënt te laten verlopen.
  • Makkelijke integraties : naast de reeds bestaande integratie plugins op de Akeneo marktplaats die een plug&play connectie mogelijk kunnen maken, kan Induxx uw partner zijn in elke andere integratie met externe systemen
  • Open Source : Aangezien Akeneo Open Source is, laat dit toe om het product aan uw unieke noden aan te passen waar nodig. Induxx heeft hiertoe de nodige technische kennis aan boord om ook dit tot een goed eind te brengen.

Waarom NIET Akeneo?

De vraag is dus niet zo zeer waarom u Akeneo zou moeten gebruiken maar eerder waarom NIET?

Wenst u een demo te krijgen van Akeneo?

Vraag uw demo aan