Project Description

terug naar ons werk

Vlotter product data management voor AGU als onderdeel van de omnichannel marketingstrategie.

Over

Naast de eigen producten onder de naam AGU en die van de zustermerken Cordo en Fastrider, verzorgt AGU de distributie van allerlei fietsproducten, vaak op exclusieve basis. AGU levert vrijwel alles wat in een fietsenzaak te koop is, met uitzondering van complete fietsen.

Vanuit de magazijnen van AGU worden 25.000 verschillende fietsproducten gedistribueerd naar zowel B2B als B2C klanten volgens een next day shipment principe. Hierdoor werden ze meermaals genomineerd als ‘Supplier of the Year’.

U kent AGU daarnaast allicht ook als leverancier van de outfits van Team Jumbo-Visma.

Benuto website
Website bezoeken

Aanpak

Ook voor AGU verzorgde Induxx een demo op maat. Door middel van productkennis en diverse succesverhalen werd zowel de gebruiksvriendelijkheid van Akeneo PIM verduidelijkt alsook de flexibiliteit en eenvoudigheid aangetoond.

Benuto website

De uitdagingen omtrent Data Enrichment Processes?

AGU had de wens nieuwe markten te betreden door onder andere in te zetten op een omnichannel marketingstrategie. Het huidige product data management process bleek echter té arbeidsintensief om de verschillende marketingkanalen te kunnen voeden. Denk aan nodige herhaling van data enrichment processen op verschillende platformen, te weinig automatisatie en dus nog heel wat knip- en plakwerk.

De uitdaging om productinformatie slechts éénmalig te verrijken en tegelijkertijd content te genereren voor verschillende kanalen, werd makkelijk met Akeno PIM overwonnen.

Daarbij kon men op Induxx rekenen als solutionpartner én integratiepartner.

Aanwinsten

Conclusie

Hoe Akeneo een doorbraak heeft betekend

Vandaag de dag zet AGU een omnichannel strategie in om nieuwe marktgebieden zoals Duitsland en Scandinavische landen te bereiken. Denk aan websites, marktplaatsen, social media en een B2B bestel portaal.

Akeneo PIM stelt AGU in staat de juiste productinformatie op het juiste moment voor het juiste kanaal aan te leveren én zorgt er mede voor dat de bediening van deze nieuwe marktgebieden snel kan gebeuren.

Om het proces van data enrichments te optimaliseren, werden meer dan (20+) regels ingesteld om zo verschillende attribuutwaarden te kunnen samenvoegen afhankelijk van verschillende voorwaarden zoals merk, doelgroep...

Naast de opzet van deze regels verzorgde Induxx een B2B product description generator. In combinatie met Akeneo's standaard export-mogelijkheden automatiseert deze het bestelproces op AGU's B2B portaal.

Benuto website
Meer verhalen zoals deze?

Heb je hulp nodig voor je product info?

Wij helpen je graag verder!

Contacteer ons